Danas počinje isplata septembarskih penzija u Federaciji BiH
U skladu sa Zakonom o PIO, penzije za mjesec septembar bit će isplaćene putem Jedinstvenog računa trezora Federacije Bosne i Hercegovine danas, 5. oktobra 2026. godine.
Za korisnike koji su pravo na penziju ostvarili do 1. januara 2026. godine, najniža penzija iznosi 692,23 KM, zajamčena penzija 826,14 KM, dok najviša penzija iznosi 3.461,14 KM.
Osnovica za obračun najniže penzije, u skladu sa članom 81. stav 2. Zakona o izmjenama i dopuni Zakona o PIO („Službene novine Federacije BiH“, broj: 6/26), za korisnike koji pravo ostvaruju nakon 1. januara 2026. godine iznosi 752,03 KM (724,36 + 3,82 % = 752,03).
Na osnovu navedene osnovice, najniže penzije iz člana 81. stav 2. utvrđene su kako slijedi:
* Tačka a) – za manje od 20 godina penzijskog staža, odnosno 60 % osnovice, najniža penzija iznosi 451,22 KM;
* Tačka b) – za 20 godina penzijskog staža i više, a manje od 25 godina – 65 % osnovice, iznosi 488,82 KM;
* Tačka c) – za 25 godina penzijskog staža i više, a manje od 30 godina – 70 % osnovice, iznosi 526,42 KM;
* Tačka d) – za 30 godina penzijskog staža i više, a manje od 35 godina – 75 % osnovice, iznosi 564,02 KM;
* Tačka e) – za 35 godina penzijskog staža i više, a manje od 40 godina – 85 % osnovice, iznosi 639,23 KM;
* Tačka f) – za 40 godina penzijskog staža i više, odnosno 95 % osnovice, iznosi 714,43 KM.
Kada je riječ o invalidskim i porodičnim penzijama, u smislu člana 81. stav 4. Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju, od 1. januara 2026. godine najniži iznosi su:
* najniža invalidska penzija – 676,83 KM;
* najniža porodična penzija – 676,83 KM.
Za korisnike koji pravo na penziju ostvaruju nakon 1. januara 2026. godine, na osnovu 40 ili više godina staža osiguranja, zajamčena penzija utvrđena je u iznosu od 874,62 KM.
Najniža penzija korisnika koji pravo ostvaruju prema posebnim propisima – Zakonu o prijevremenom povoljnijem penzionisanju branilaca odbrambeno-oslobodilačkog rata, Zakonu o posebnim pravima dobitnika ratnih priznanja i odlikovanja i članova njihovih porodica, te Zakonu o pravima branilaca i članova njihovih porodica – izmjenama navedenih propisa koje se primjenjuju od 1. januara 2026. godine, utvrđena je u iznosu od 692,23 KM.
Prosječna samostalna penzija za septembar iznosi 885,61 KM.
Penziju za mjesec septembar primit će ukupno 473.402 korisnika, dok je za isplatu penzija potrebno osigurati oko 372,9 miliona KM.


Facebook Comments